דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן משוכפל - מיקומים ותנועה ממנועי חיפוש 

מאת    [ 02/11/2005 ]

מילים במאמר: 854   [ נצפה 5820 פעמים ]

שיווק באינטרנט באמצעות ספריות מאמרים לפרסום מחודש של המאמרים, או פירסום מחודש של מאמרים לשימוש חופשי באתר האינטרנט שלך מעלה מספר נקודות חשובות בנוגע למאמצי שיווק וקידום האתר שלך, מיקום המאמרים המשוכפלים בתוצאות מנועי החיפוש, והתנועה הזורמת לאתרך בעקבות מאמרים אלו הן ככותב מאמרים והן כמפרסם מאמרים.

האם קיים פילטר "תוכן משוכפל" במנועי החיפוש השונים?
בהחלט כן. עדויות לכך ניתן למצוא במנוע החיפוש המובילים כגון גוגל, MSN Search, ו Yahoo. תפקידו של הפילטר הוא לגרוע ממסך תוצאות החיפוש אתרים העונים לקטיגוריה של בעלי תוכן משוכפל וחשוב לציין כי לא כל אתר המכיל תוכן משוכפל "מניף מיד דגל אדום" לרובוט הסריקה של מנוע החיפוש וגורם לגריעתו מהאינדקס.

אם כך, מהם הפרמטרים שיביאו בוודאות אתר מסויים להפעלת פילטר תוכן משוכפל?
ישנן מספר סיבות טובת לכך, ומנועי החיפוש יודעים כבר להתמודד בהצלחה לא מועטה עם תופעה של שיכפול גורף של תכנים מאמרת לאתר.

בין יתר הדרכים הבטוחות דרכים בטוחות להיקלע לפילטר "שכפול תכנים" ניתן למנות את הגורמים הבאים:


    •  העתקה גורפת של כל התכנים מאתר מסויים - ובעצם שכפול האתר כולו.

    • שכפול תכנים קונסיסטנטי ולאורך זמן מאתר יחיד אחר.

    • אתר הבנוי כולו מתכנים של אתרים אחרים או מ RSS FEEDS שלהם ללא כל תוכן מקורי

אם אני מפרסם תכנים המופיעים כבר באתרים אחרים האם אני צפוי לענישה?
בהנחה כי אינך משכפל את האתר כולו, אלא רק דפים ספציפיים של תוכן ומאמרים, האתר שלך אינו צפוי לכל ענישה! אחת ההוכחות החותכות לכך היא קיומו של מדד ה PageRank באתרים רבים, טובים, ומכובדים, המפרסמים תוכן משוכפל , מאמרים, וחדשות הלקוחים בשלמותם מאתרים אחרים. כאשר מנועי החיפוש מבצעים "ענישה" לאתר מסויים, לרוב הוא יאבד לחלוטין את כל הPageRank שלו ואף יעלם לגמרי מאינדקס מנוע החיפוש. כאשר מדובר בסינדיקציה של תכנים יודעים מנועי החיפוש בדיוק מתי מדובר בשכפול אתרים שלמים, ומתי מדובר בסינדיקציה תקינה של תכנים.

אז האתר לא יענש, אבל מה יקרה למיקומו בדירוג תוצאות מנועי החיפוש?
שאלה טובה, והתשובה טמונה בהסתכלות דרך עיני מנועי החיפוש כמובן. חשוב להבהיר: מנועי החיפוש לא רואים "אתרים" שלמים, הם רואים כל דף ןדף בנפרד, ויודעים לבצע את ההקשר של אוסף דפים מסויים היוצר "אתר שלם" . תצפיות שערכנו מלמדות כי פירסום תוכן משוכפל הלקוח מאתרים אחרים מניב תנועה מפולחת היטב ישירות לעמוד המשוכפל, וללא כל קשר למיקום האתר בדירוג עבור מילות החיפוש "למונחים המובילים" אותם מנסה האתר לקדם. למעשה, אם התוכן איכותי ורלוונטי לנושא הכללי של האתר - הוא אף ימנף את דירוגי הכללי של האתר בתוצאות מנועי החיפוש.

האם גוגל יודע לזהות מהו התוכן המקורי והיכן התפרסם לראשונה?
בדרך כלל כן. רובוט הסריקה של גוגל מבקר באתרים רבים מידי יום ובחלק מהאתרים המובילים אף עשרות פעמים ביום. לעיתים, עשוי להיווצר מצב שבו תוכן שהתפרסם זה מכבר באתר "מוזנח" על ידי גוגל ובעל מספר קישורים נכנסים מעטים - יתגלה באיחור ולמעשה דווקא האתר המשכפל עלול להיות מזוהה כמקור. נושא זה כפי שנראה בהמשך איננו בעייתי במיוחד.

האם תוכן שהוכנס ראשון או התגלה ראשון על ידי מנוע החיפוש בהכרח יופיע לפני הפירסום המחודש?
בהחלט לא מחוייב המציאות. מנועי החיפוש (ובמיוחד גוגל) משקללים פקטורים רבים בכדי להגיע למסקנה היכן ידורג דף מסויים בתוצאות מנועי החיפוש. למעשה, יתכן מצב שבו תוכן שכבר שוכפל עשרות פעמים באתרים בעלי ציון כללי נמוך בעיני גוגל או אתרים עם שקיפות בעייתית למנועי חיפוש יודפס מחדש באתר "מוביל" או אוטורטיבי בעיני גוגל ויזכה מיד להופיע מעל כל התוצאות הקיימות לגבי עמוד תוכן ספציפי זה במנועי החיפוש.

האם כדאי לי לפרסם חלק מהתכנים שלי בסינדיקציה באתרים אחרים?
בוודאי. התנועה המפולחת הזורמת מקישור בקצה המאמר (וחשוב לוודא כי ספריית המאמרים אכן מספקת מקום לקרדיט ומשמרת את הקישור לאתרך אקטיבי) הינה אחת מן התנועות המפולחות ביותר הניתנות להשגה בעולם השיווק האינטרנטי, ותוכנית שיווק יעילה של אתר באינטרנט חייבת לכלול ערוץ זה כחלק אינטגרלי מתוכנית קידום האתר. יתרה מזאת, שיווק באמצעות מאמרים אינו כרוך בעלות כספית ישירה ובהשוואה לעליה התלולה במחירי ה PPC מדובר בדרך יעילה וזולה במיוחד בהבאת תנועה מפולחת לאורך זמן.

האם כדאי לי לשלב באתר שלי או ברשימת התפוצה אותה אני שולח מאמרים בפירסום מחודש?
התשובה היא חד משמעית כן, ולא בהכרח מהסיבות הברורות למדי (תוכן איכותי, חינם, מפולח, עדכניות האתר, וכדומה) הסיבה העיקרית היא השפה החופשית בה משתמשים המאמרים וכדאי לשים לב למה שאומרים מהנדסי גוגל המספרים לנו ש 50% מהחיפושים מידי יום הינם יחודיים! כלומר אנשים רבים מחפשים מדי יום אחרי נושאים שונים בדרכים שונות ומשונות בשפתם הטבעית ולא בהכרח לפי מילות "החיפוש" הפופולאריות , הנפוצות, והתחרותיות. שילוב מאמרים באתר הינה דרך מצויינת להעשיר את האתר בביטויים טבעיים לא מדוייקים אשר יספקו תנועה מפולחת יותר מאשר מחרוזות תחרותיות המביאות בין היתר (אך לא רק) בעלי אתרים מתחרים, מנהלי אתרים אחרים, גולשים מיקצועיים, ציידי כתובות דואל וכדומה. חיפושים מדוייקים בשפה טבעית מביאים תנועה מפולחת ואיכותית יותר. הדרך הטובה ביותר כמובן תהיה פיתוח תכנים באופן עצמאי, במידה ואין אפשרות - עדיף לשלב תכנים בפירסום מחודש.

פוטנציאל שכפול תכנים ויראלי
תכנים המופצים בהרשאה לפירסום חוזר נוטים להפיץ את עצמם באופן עצמאי, הם מספקים פופולריות קישורים (קידום במנועי החיפוש בדלת האחורית למעשה) , תנועה מפולחת, קהל יעד חדש - (המאמר יכול שיודפס ברשימת תפוצה גדולה במיוחד) ותנועה בטווח הארוך והמיידי יחדיו. זהו מודל קלאסי של "שלח לחמך על פני המים" המוצא לעצמו ביטוי מחודש בעולם האינטרנט. כדאי לשקול אף את האפשרות לשכירתו של קופירייטר מומחה אשר יוכל בו זמנית לפתח מאמרים ותוכן איכותי לאתרכם ובמקביל אף לדאוג להפצתם של מאמרים מטעמכם בספריות מתמחות להפצת מאמרים.

יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים המתמחה בפתרונות שיווק כוללים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב